Sorular & Cevaplar


Finka hakkında tüm merak ettikleriniz bu sayfada bulabilirsiniz.

Finlandiya Akreditasyonu Sahibi Eğitim Kurumu ; Finka


Hakkımızda

1Vizyon
Okulumuz, eğitimin tüm bileşenlerini kapsayan öğrenme modeliyle, geleceğin eğitimini yakalamaya çalışan değil; geleceğin eğitimine yön veren ve geleceği şekillendiren bireyleri topluma kazandıran bir öğrenen okul olma vizyonuna sahiptir.
2Misyon
Okulumuz, sahip olduğu yetkinliklerin ortaya çıkarılmasına alan açarak bireyin kendini gerçekleştirme sürecine eşlik etme misyonuyla, küresel yaşam vizyonuna sahip olmak için gerekli olan becerileri bireylere kazandırmayı görev edinmiştir.
3Stratejik Plan
İlkokul ve ortaokul olarak başlayan Finka Koleji, şu anda 1. sınıftan 8. sınıfa kadar öğrenci kabul etmektedir. Anaokulu kademesini de dahil ederek, anaokulundan 8. sınıfa kadar tüm öğrencilere eğitim fırsatı sunabileceğimiz bir okul için aktif olarak çalışmaktayız.

Değerlerimiz

1Güven
Hem duygusal hem de fiziksel açıdan güvende hissetmek her bireyin ihtiyacıdır. Öğrencilerin güvenli bir ortamda olduklarına ve kendilerine önyargısız davranılacağına dair güven duygusuna sahip olmaları gerekir. Bu güven duygusu, işbirliğini ve ortak çalışmayı teşvik eder. Finka Koleji’nde herkes güvenilirdir.
2Sorumluluk
Aileler, öğretmenler, okullar ve öğrenciler olarak sorumluyuz çünkü her birimiz diğeri için bir rol model görevi görür. Finka Koleji’nde herkes eylemlerinden sorumludur.
3Özerklik
'Öğrenen özerkliği', öğrenenlerin kendi öğrenmelerini planladıkları, uyguladıkları, izledikleri ve değerlendirdikleri bir öğretme/öğrenme dinamiğini ifade eder. Finka Koleji’nin otonom sahibi öğrencileri, kendi öğrenmelerini yönetme kapasitesine; yani öğrenme sürecinin farklı yönleriyle ilgili kararların sorumluluğunu alma becerisine sahiptir.

Finka’da Yaşam

1İlkokul
Finka Okullarında haftanın her günü atölye saatiyle başlar. Öğrenciler ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda, yaşam becerileri, kültür ve sanat, dünya dilleri ve outdoor etkinlikler temalı atölye derslerine katılım sağladıktan sonra MEB müfredatı temelli ders programı doğrultusundaki derslerle güne devam ederler.
2Ortaokul
Finka Okulların ortaokul kademesinde öğrenciler, otonom potansiyellerini maksimum seviyede kullanabilecekleri, gün içindeki öğrenme süreçlerinin kontrolünü ve sorumluluğunu aldıkları bir sisteme geçiş yaparlar. MEB Müfredatı doğrultusunda hazırlanan ders programını takip ederek, farklı dersliklerde ve farklı branşlarda gerçekleşen, ilkokulun devamı olarak beceriyi temel alan derslere katılım sağlarlar.

Finka Öğrenme Tasarımcıları

1Tasarım Mühendisi Öğretmen
Geleceğin iş dünyasının ihtiyacı olan bireylerin yetiştirilmesi için günümüz eğitimcilerinin birer öğrenme tasarımcısı olmaları beklenir. Öğrenme modelinin ve ortamının tasarımcıları öğretmenlerdir. 21.yy becerilerine sahip iş insanları yetiştirmek istiyorsak, öğretmenlerin de bu becerilere sahip olması için gerekli fırsatları sunmak gerekir. Glocal Teachers Finland (GTF) ve EKİP (Eğitimde Kalite ve İşbirliği Platformu) eğitmenleri tarafından eğitim yılı süresince mesleki gelişim programına dahil edilen Finka Koleji eğitmen kadrosu; Türkiye’nin en iyi eğitmenlerinden değil; öğrenme tutkusu yüksek, yeniliğe açık, dinamik ve ve sınır tanımayan öğretmenlerden oluşur.
2Finka’nın öğrenme tasarımcıları
Öğrencilere, kendilerini duygusal anlamda güvende hissetmeleri adına güvenli bir ortam sağlar. Öğrenciyi her daim aktif kılar. Öğretmen merkezli değil, öğrenci merkezli eğitimden yanadır. İletişim çağına ayak uydurabilmek adına, etkili iletişim becerilerine sahip ve işbirliğine açıktır. İş birliği gerektiren takım çalışmalarında veya içinde bulundukları sosyal çevrelerinde, sorumluluk sahibi, esnek ve uyumludur. Bilgi ve medya okuryazarlığı konusunda bilinçlidir. Sosyal ve kültürlerarası ilişkilerde, farklılıkları zenginlik olarak görür. Çok kültürlü ortamlarda farklı bakış açıları ile uyumlu ve üretken bir yolla çalışır. Yenilikçi düşünme ve yaratıcılık konusunda teşvikte bulunur, yol gösterir. Öğrencileri gerçek yaşamla ilgili hususlarda, her türlü dijital araçları kullanarak problem çözme konusunda destekler. Gerek yüz yüze gerekse sanal ortamlarda, öğrencilerin kavramsal düşünme, anlama ve yaratıcılık becerilerini ön plana çıkarmak adına, meslektaşları ile görüşerek tecrübe paylaşır ve yeni yollar öğrenir. Kültürel anlayış ve küresel farkındalık geliştirir. Mesleki gelişim, okulların ve toplumların kendilerini yenilemeleri gibi konularda, girişimci ve yenilikçi bir tutum sergilerler. Yaşam boyu öğrenen bakış açısını yaşam tarzı haline getirmişlerdir. Öğretmenlik mesleğinin değerinin bilincindedirler. Küresel eğitim trendlerini takip ederler ve uygularlar. Öğrencilerdeki potansiyeli keşfetmeye gönüllüdürler. Öğretim modelinde farklılaştırılmış öğrenme tekniklerine yer verirler. Geri bildirimin gücüne inanırlar. Kişisel gelişim konusunda bilinçli, güçlü ve geliştirilmesi gereken yanlarının farkındadırlar. Eğitimde dönüşüm adına hayalleri ve hedefleri vardır. Kendilerini birer tasarım mühendisi olarak görürler. Eğitimi dört duvarın ötesine taşımayı amaç edinmiş sınır tanımayan öğretmenlerdir.

Finka Bileşenleri

1Glocal Teachers Finland (GTF)
Glocal Teachers Finland (GTF), eğitimcilerin küresel olarak bir araya gelmelerine ve deneyimlerini paylaşmalarına alan açan bir platform olmakla birlikte, Okul Geliştirme Programı doğrultusunda okullara danışmanlık ve eğitim programı dönüşümü hizmeti veren, eğitimci istihdamı sağlayan, yurt içi ve yurt dışı öğrenci-ebeveyn-öğretmen kampları, öğrenci-ebeveyn-öğretmen atölyeleri ve sempozyumlar düzenleyen; aynı zamanda bugünün eğitimcilerini geleceğin eğitimine hazırlayan bir kuruluştur. GTF, tüm dünyaya örnek olacak uygulamalara sahip Finlandiya Eğitim Sisteminin beceri odaklı öğrenme modelini küresel boyutta yaygınlaştırmayı, sınır tanımayan öğretmenlere, kendilerini yine değişimin öncüleri rolünde görebilecekleri küresel bir sahne sunmayı ve geleceğin iş dünyasının aradığı nitelik ve becerilere sahip bir nesil yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
2EKİP “Eğitimde Kalite ve İşbirliği Platformu”
Eğitimde Kalite ve İş Birliği Platformu (EKİP), Ocak 2014’te “Eğitim EKİP işidir.’’ diyerek yola çıkan bir grup gönüllü eğitimci tarafından kurulmuş, kolektif bir platformdur. EKİP, Türkiye’nin birçok ilinde yetişkin eğitimi alanında faaliyet yürüten, alanında uzman eğitimci ve akademisyenlerden oluşur. EKİP’in kuruluş amacı, eğitime bütünsel açıdan bakmak, eğitim bilimlerinin tüm alt disiplinlerinden ve bileşenlerinden yararlanarak eğitimler tasarlamak, eğitim ve öğretimin tüm paydaşlarını bir araya getirerek daha güzel yarınlar için çalışmaktır. EKİP yöneten ve yönetilen ilişkisinin olmadığı, üyelerinin kişisel becerilerini ve yetkinliklerini geliştirmeyi hedefleyen ve birlikte üreten birlikte karar alan kolektif bir yapılanmadır.
3Finlandiya Akreditasyonu
Nitelikli okullar akreditasyon dediğimiz değerlendirme süreçlerinden geçerler. Bunlar, bir okulun uygulamalarının tüm yönlerinin dışarıdan, nitelikli profesyoneller tarafından ayrıntılı olarak incelenmesini içerir. Glocal Teachers Finland (GTF) kâr amacı gütmeyen bir eğitim kuruluşudur. BOAT programını uygulayan okullara danışmanlık, eğitimci istihdamı, yurt içi ve yurt dışı öğrenci-ebeveyn-öğretmen kampları, öğrenci-ebeveyn-öğretmen gelişim atölyeleri ve sempozyumlar GTF’nin temel faaliyet alanlarını oluşturur. GTF danışmanlığındaki tüm okullar, öğrencilere hayatlarını küresel vatandaşlar olarak sürdürmeleri için gerekli bilgi, beceri ve yetenekleri sağlama konusunda temel bir kararlılık sergilemelidir. Finka Okulları, Glocal Teachers Finland tarafından akredite edilmiş bir Glocal School adayıdır. Akreditasyon sahibi okullar, danışmanlık süresi boyunca Glocal School olmak için gerekli olan ölçülebilir ve gözlenebilir kriterler doğrultusunda Okul Geliştirme Programına dahil edilirler. 1 yıllık sürecin sonunda gerekli kriterleri karşılama durumunda Glocal School etiketini almaya hak kazanırlar. GTF Akreditasyonunun Finka Okullarına katkıları; Glocal Teachers Finland Akreditasyon Etiketine sahip olma, Finlandiya’dan eğitim materyali ve teknoloji transferi imkanı, Danışmanlık süresince ölçme sonuçları üzerinden geri bildirim alma, Finlandiyalı eğitimcilerle süreç geliştirme toplantılarına katılma, Öğretmen-ebeveyn-öğrenci kamplarına indirimli katılım, Okulun tüm paydaşlarına açık sempozyumlar, Finlandiyalı eğitmenlerin katılımıyla veli toplantıları.

Finka’da Eğitim; Ders Tasarım Modeli

1Duygusal Güvenlik
Öğrencilerin derse karşı geliştirdiği olumsuz ön tutumu kırmak, ders işlemenin en önemli aşaması olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu aşama, dersin giriş aşamasıdır. Gösterilecek bir görsel, birlikte oynanacak bir oyun, sınıf dışı bir etkinlik, akıllarını karıştıracak ve tartışmaya yol açacak bir soru ile tüm öğrencilerin odağının değiştirilmesine ve olumlu bir başlangıç yapılmasına yardımcı olur. Böylelikle öğrencilerin hazır bulunuşlukları artırılıp, bir sonraki aşamaya daha kolay geçilir.
2Somutlaştırma
Öğretimde en çok zorlanılan noktalar; soyut kavramlar, formüller, ders görselleri üzerinden konuların aktarılması ve öğrencilerin bu kavramları zihinlerinde canlandıramamasıdır. İkinci aşamada öğrencilerin konu ile ilgili nesnelere dokunması, incelemesi hayattaki karşılığını düşünmesi, araştırması sağlanmış olacaktır. Öğretmen bu aşamada sorularıyla, yönlendirmeleriyle aktif rol oynar. Öğrenciler konu ile ilgili bir fikre ulaşır, verilen küçük bir aktivite sonucunda dersin kazanımı doğrultusunda bir çıkarımda bulunabilir. Öğretmen bu aşamanın sonunda öğrencilere temel bazı bilgileri vermiş olur.
3Bilginin Kalıcı Hale Gelmesi
Öğretmen; konunun derinine anlaşılması için gerekli bilgiyi ve alt başlıkları bu aşamanın başında sunuş yoluyla, araştırma yaptırarak vb. verir. Edinilen bilgilerin kalıcı hale gelmesi için aktif öğrenme yöntem ve teknikleri ile oyunlar, aktiviteler planlanır. Grup ve istasyon çalışmaları planlanır. Akran öğrenmesine yer verilir.
4Transfer
Verilen bilginin işlenmesi, anlamlandırılması için farklılaştırılmış öğrenme yöntemlerinin kullanıldığı, edindiği bilgileri hayat ile ilişkilendirmesi ve deneyimlemeleri sağlanmalıdır. Bu aşama dersin duvarlar arasına sıkıştırılmadığı bir aşamadır. Tüm konuların sonunda sorulması gereken soru: “Bu konuyu hayatımızda nerelerde kullanıyoruz? Bu konu bizim ne işimize yarayacak? ” Konuyla ilgili bir proje ödevi verilebilir. Evindeki bir aktivite, bir görsel, elektrik veya su giderleri, ev ekonomisi vb. ile bağlantı kurdurulabilir. Branş öğretmenlerinden destek istenebilir ve disiplinler arası projeler yapılabilir.
5Değerlendirme
Konu bitiminde mutlaka öğrencilerin derse olan tutumlarını, duygu ve düşüncelerini ifade etmeleri sağlanmalıdır. Öz bildirim; öğrencilerin tüm öğrendiklerini anlamlandırdıkları, farkındalıklarını artırdıkları ve kendi öğrenme sorumluluklarını aldıkları en önemli aşama olarak karşımıza çıkmaktadır. Öğrenme sürecinde kendilerini nasıl gördüklerini düşünmeleri, olumlu ve geliştirilmesi gereken noktaları belirlemeleri istenir. Konu sonunda yapılan kısa etkinliklerle öz bildirim yapmaları istenir. ( postitler, beyaz küçük tahtalar, öz bildirim kutuları, belirlenen görseller ve işaretler vb. kullanılabilir) Akran değerlendirmesi öğrencilerin tutum ve davranışlarını olumlu yönde geliştirirken aynı zamanda değerlendirme yapan öğrencinin konuyu ne kadar anladığını fark etmemizi sağlar. Yeni fikirler üretme ve eleştirel düşünmeyi destekler.

Maarit Matematik Modeli

1Amacımız
Doğanın dili olan, tüm akademik branşların temelini oluşturan matematiğin, tüm öğrencilere sevdirilmesi ve özendirilmesini, ulusal/uluslararası düzeyde ortak bir matematik kültürünün oluşturulmasını ve yaygınlaştırılmasını sağlamaktır. Öğrencinin bilgiye kendisinin ulaştığı ve işlediği bir öğrenme sistemi ile matematiği başaramıyorum algısını ortadan kaldırmak ve matematiğe karşı olumlu tutum geliştirmek ana amacımızdır.
2Felsefemiz
“Matematik öğrenmenin en iyi yolu yapmaktır. Matematik öğretmenin en kötü yolu anlatmaktır.” Paul Halmos
3Neyi Farklı Yapıyoruz ?
Matematik öğretimini sıradanlıktan çıkarıp tasarladığımız oyunlarla ve etkinliklerle birlikte, öğrencinin aktif olarak merkezde yer aldığı, öğreten ve öğrenen hiyerarşisinin olmadığı ve bireyin nasıl öğrendiğini keşfetmesini sağlayan bir öğretim modeli uyguluyoruz. Öğrenme süreçlerini destekleyen çalışma kağıtları ve materyallerimiz ile öğrencilerin matematiği akışın içinde kalarak içselleştirmelerini sağlıyoruz.

Boat Türkçe Programı

1Amacımız
Bireyler; duygu, düşünce ve isteklerini belirtmek için dil öğreniminin etkili biçimde hazırlanmış programlarına ihtiyaç duymaktadır. Bu amaç çerçevesinde Türkçe Öğretim Programı öğrenme alanlarını beş tema üzerinde gerçekleştirmektedir. Bu öğrenme alanları bireylere anlama, dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin kazandırılmaya çalışıldığı bir disiplin olup bununla birlikte öğrencilerin; soru sorma ve düşünme becerileri ile medya ve dijital okuryazarlık becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrencilere yaratıcı düşünme, sorgulama gibi yetkinlikler ile dili etkin kullanarak global dünyayı anlayan duyarlı bir dünya vatandaşın sahip olduğu çok yönlü bakış açısını kazandırmak da temel amaçlarımızdandır.
2Felsefemiz
Türkçe programının temelini oluşturan yapılandırmacılık, her bir öğrenenin önceki deneyimlerine yeni bilgiler bağlayarak kendi anlayışını inşa etmesi gerektiğini savunan öğrenci merkezli bir eğitim teorisidir. Bu nedenle öğrenme sürecinin ve ortamının yaşamın karmaşıklığını ve gerçekliğini yansıtacak şekilde özgün ve gerçekçi tasarlanması gerekmektedir (Yurdakul, 2008, 44). yapılandırmacılıkta önemli olan öğrenenlere bir bilgiyi doğrudan aktarmak yerine onların bilgiyi kendi deneyimlerine ve yaşantılarına göre yapılandırmalarını sağlamaktı (yurdakul, 2008, 44 - 45).
3Neyi Farklı Yapıyoruz ?
Öğrencinin sorgulamasını sağlamak, kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alarak bilgiyi keşfetmek ve yapılandırmak ve eleştirel bir bakış açısı geliştirmek için programımızda girişimcilik, etik değerler, bilgi teknolojileri ve doğa etkinlikleriyle bütüncül bir yapı oluşturulmuştur.Bu sayede gerek ders içi ilişkilendirmeler gerekse disiplinler arası ilişkilendirmeler kullanılarak öğrencinin bilgiyi yaşamda kullanabilmesi ve bilgi yapısını kendisi için anlamlı hale getirmesi amaçlanmaktadır.

Boat Fen Bilimleri Programı

1Amacımız
Programın ana amacı, öğrencilerin günlük yaşam problemlerine odaklanarak, “Sistem Düşüncesi” kavramı çerçevesinde, doğa olaylarına, insan-çevre-toplum ilişkisine bütünsel bir bakış açısı geliştirmek, astronomi, fizik, kimya, biyoloji, yer ve çevre bilimleri ile fen ve mühendislik konularında temel bilgileri, yaşayarak, görerek, deneyimleyerek öğrenmesini sağlamaktır.
2Felsefemiz
İlerlemeci felsefenin yanı sıra doğadaki tüm canlılar ile ortak bir dünyayı paylaştığımızın farkındalığını yaratacak, nanantroposentirik (doğa yaklaşımlı - insan yaklaşımlı olmayan) bir felsefe ile programımızı şekillendiriyoruz.
3Neyi Farklı Yapıyoruz ?
Sadece sınıf içinde değil aynı zamanda sınıf dışında da yaparak yaşayarak öğrenmeyi destekleyen, hareket temelli ve öğrenmenin kalıcı olmasını sağlayan, düşünmeyi ve bilimsel süreç becerilerini kullanmayı öğrenenin kendi hayatına konumlandırdığı, pek çok farklı öğrenme stilini barındıran bir program ile öğrencilerimize ulaşıyoruz.

Boat İngilizce Programı

1Amacımız
EKİP İngilizce BOAT Modeliyle; bugünün ve geleceğin üretken, yaratıcı, sorumluluk sahibi, öğrenmeyi seven, sorgulama becerisi ve merak duygusu yüksek, sürdürülebilir yaşamın gerekliliğinin farkında bireylerini yetiştirme hedefiyle; ikinci dil olarak İngilizce eğitiminde alışılagelmiş öğretim teknikleri yerine; 21.yy becerilerini geliştiren, Çocuklardaki merak duygusunu tetikleyen, Ana dil yerine hedef dilde düşünüp konuşmaya teşvik eden, Duygusal açıdan güvenli bir öğrenme ortamı oluşturan, Yaparak ve yaşayarak öğrenirken dile maruz bırakma yöntemini kullanan bir program sunmak amaçlanmıştır. İngilizce BOAT modeli, öğrenenin dört dil becerisini pekiştirirken, dilin ses yapısına da hakim olmasını destekler. Çağın gerektirdiği teknolojik uygulamalara da yer veren ders içi etkinlikler ile öğrencinin okuldaki öğrenme süreciyle okul dışındaki gerçek yaşamı arasında köprü kurmasına fırsat tanıyan bir yapıya sahiptir.
2Felsefemiz
BOAT İngilizce modeli; İngilizce öğretiminde “yabancı dil” kavramı yerine “ikinci dil” kavramını ön plana çıkaran, İletişimci Yaklaşımın yanı sıra dil ve öğrenmeyi birleştiren, tematik öğrenmeye dayalı disiplinlerarası bir felsefik alt yapıya sahiptir. Öğrencinin edilgen bir alıcı değil, etkin bir katılımcı olması istenen bu programda yapılan etkinlikler öğrencilerin araştırma, keşfetme, analiz etme, sentezleme ve diğer bilgilerle ilişki kurma becerilerini geliştirmeye yönelik tasarlanır. Bu nedenle öğrencilerin öğrenme tarzlarındaki farklılıkları ve kavrama düzeyindeki değişkenleri öngören Beyin Temelli Öğrenme ve Çoklu Zeka Kuramının temel ilkeleri ders tasarımlarına dahil edilmiştir. Öğrencilere kendi yeteneklerini keşfetme, kendi öğrenimini şekillendirme ve kendini değerlendirme gibi sorumluluklar vererek daha otonom bir okul kültürü içinde, öğrenme tutkusu yüksek bir öğrenen topluluğu oluşturmak hedeflenmiştir.
3Neyi Farklı Yapıyoruz ?
MEB İngilizce müfredatı kazanımları yanı sıra, dört temel iletişim becerisinin “Sorgulama Temalarıyla (Inquiry Themes)” harmanlandığı programın, öğrenenlerin ikinci dildeki hakimiyetine doğrudan etki gösteren en önemli bileşenleri “İngilizce Okuma Yazma (Literacy) ve İletişim Temelli Çevrimiçi Uygulama (Communication Based Online Application)” dersleridir. BOAT Modeline göre tasarlanmış her ders planına, öğrencilerin okuduğu ve duyduğunu anlama, edindikleri bilgileri hatırlama ve onları farklı duruma uyarlama becerilerini geliştirecek stratejiler ve etkinlikler dahil edilmiştir. Geleceğimizin ihtiyacı olan öğrenen profillerinin yetiştirilmesi amacıyla, öğrencilerin küresel problemlerle ilgili farkındalık kazandığı ve bu problemlere sürdürülebilir çözümler ürettiği , aynı zamanda ekolojik takvimi takip ederek proje temelli çalışmalar yürüttüğü “Sürdürülebilir Yaşam Dersi” İngilizce BOAT Modelinin öne çıkan bir diğer farkıdır.

Boat Düşünme Becerileri Programı

1Amacımız
Farklı düşünme biçimlerinden yola çıkarak, öğrencinin okuduğunu, dinlediğini, gözlemlediğini daha iyi anlaması, yorumlaması, sorgulaması ve değerlendirmesini, farklı bakış açıları geliştirerek, farklı çözüm yollarını keşfetmesini sağlamaktır. Programımız, disiplinler arası örneklerle zenginleştirilmiş bir programdır. Düşünme Becerileri Programı ile düşünen, sorgulayan, kavramları tanımlayabilen öğrencilerimizin aynı zamanda düşünceler arasında bağlantı kurabilme yeteneklerinin geliştirip 21.YY becerileri ile donatılması hedeflenmektedir.
2Felsefemiz
Bugünün düşünen çocuklarından geleceğin nitelikli liderlerine.
3Neyi Farklı Yapıyoruz ?
Düşünme becerileri programında disiplinler arası örneklerden yararlanılarak öğrencilerin öğrendikleri her bilginin hayattaki karşılığını deneyimleyerek öğrenmesini sağlıyoruz. Düşünme becerileri ve üst düzey düşünmeye yönelik literatürü dikkate alarak bir program hazırladık.

Finka’da Günaydın

1Finka Güne Merhaba Atölyeleri
Finka öğrencileri her güne atölye saatiyle başlar. Öğrenme için ihtiyaçları olan duygusal güvenliğe ilk adımlarını; farklı kategorilerde ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda seçtikleri atölyelerde atarlar ve günlük programlarına devam ederler.
2Atölyelerimiz
*Yaşam Becerileri - Mutfak Atölyesi - Tarım ve hayvancılık - İş eğitimi *Kültür - Sanat - Drama - Yoga - Dünya Dansları - Fotoğrafçılık - Seramik *Dijital Okur Yazarlık - Grafik Tasarım - Maker - 3D Design - Animasyon - Robotik Kodlama *Dünya Dilleri - İspanyolca - Almanca *Sınıf Dışı Etkinlikler - Basketbol - Voleybol - Hentbol - Yüzme

Finka Öğrenme Merkezi

1Öğretmen Mesleki Gelişim Programı
Finka Okulları, öğrenen organizasyon vizyonu doğrultusunda sadece öğrencilerin değil okulun tüm bileşenlerinin öğrendiği bir okul kültürüne sahiptir. Finka Okulları, yıl içinde farklı zamanlarda düzenlediği eğitim organizasyonları ile öğrenme tasarımcılarının ve liderlerinin kendi mesleki ve kişisel gelişimlerine katkı sağlamalarına olanak tanır. Ayrıca Finka Öğrenme Tasarımcıları; GTF Danışmanlığı kapsamında, ders gözlemleri ve ders planı uygulamaları üzerinden periyodik geri bildirim ve program geliştirme toplantılarına katılım sağlarlar.
2Öğrenci Koçluğu Programı
Bugünün düşünen çocuklarından geleceğin nitelikli liderlerine. Hayat bir yolculuktur. Ø Bu yolculukta nereye gitmek istiyoruz? Ø Hangi hedeflerimiz var? Ø Bu hedeflere nasıl ulaşacağız? Ø Hangi beceri ve yetkinliklerimiz var? İşte, tüm bunları keşfetme yolculuğumuzda bazen yardımcı bir yol arkadaşına ihtiyaç duyarız. Net amaç ve niyetlerimiz olmadığında ya yola hiç çıkmayız ya da pusulasız ve dümensiz giden bir gemiye benzeriz. Rüzgâr nereye sürüklerse bizi, o yöne doğru sürükleniriz. İşte tam da bu noktada hem kendimizi tanımak, hangi beceri ve yetkinliklere sahip olduğumuzu bilmek ve geliştirmek temel amacımız.” Eğitim koçluğu sürecinde öğrencilerimizin kendilerini daha iyi tanıyarak sahip olduğu meziyetleri keşfetmesinde, hatalarını tecrübe olarak kabul edip yeterliliklerini artırmasında, okul yaşamını, aile yaşamını ve sosyal yaşamını olumlu yönde değiştirmesinde, arzu ettiği hedef ve performansa erişmesinde, akademik başarısını arttırarak eğitim hedeflerine ulaşmasında, uygun yöntem ve tekniklerle YOL ARKADAŞLIĞI nasıl olmalı ile ilgili yöntem ve teknikleri paylaşıyoruz. Dümeni sahibinde bırakarak… “Biz olmak emek ister.”

Finka Öğrenme Merkezi

1Öğretmen Mesleki Gelişim Programı
Finka Okulları, öğrenen organizasyon vizyonu doğrultusunda sadece öğrencilerin değil okulun tüm bileşenlerinin öğrendiği bir okul kültürüne sahiptir. Finka Okulları, yıl içinde farklı zamanlarda düzenlediği eğitim organizasyonları ile öğrenme tasarımcılarının ve liderlerinin kendi mesleki ve kişisel gelişimlerine katkı sağlamalarına olanak tanır. Ayrıca Finka Öğrenme Tasarımcıları; GTF Danışmanlığı kapsamında, ders gözlemleri ve ders planı uygulamaları üzerinden periyodik geri bildirim ve program geliştirme toplantılarına katılım sağlarlar.
2Öğrenci Koçluğu Programı
Bugünün düşünen çocuklarından geleceğin nitelikli liderlerine. Hayat bir yolculuktur. Ø Bu yolculukta nereye gitmek istiyoruz? Ø Hangi hedeflerimiz var? Ø Bu hedeflere nasıl ulaşacağız? Ø Hangi beceri ve yetkinliklerimiz var? İşte, tüm bunları keşfetme yolculuğumuzda bazen yardımcı bir yol arkadaşına ihtiyaç duyarız. Net amaç ve niyetlerimiz olmadığında ya yola hiç çıkmayız ya da pusulasız ve dümensiz giden bir gemiye benzeriz. Rüzgâr nereye sürüklerse bizi, o yöne doğru sürükleniriz. İşte tam da bu noktada hem kendimizi tanımak, hangi beceri ve yetkinliklere sahip olduğumuzu bilmek ve geliştirmek temel amacımız.” Eğitim koçluğu sürecinde öğrencilerimizin kendilerini daha iyi tanıyarak sahip olduğu meziyetleri keşfetmesinde, hatalarını tecrübe olarak kabul edip yeterliliklerini artırmasında, okul yaşamını, aile yaşamını ve sosyal yaşamını olumlu yönde değiştirmesinde, arzu ettiği hedef ve performansa erişmesinde, akademik başarısını arttırarak eğitim hedeflerine ulaşmasında, uygun yöntem ve tekniklerle YOL ARKADAŞLIĞI nasıl olmalı ile ilgili yöntem ve teknikleri paylaşıyoruz. Dümeni sahibinde bırakarak… “Biz olmak emek ister.”
3Aile Okulu
Türkiye’de bir ilk olarak anne, baba ve çocuğu aynı ortamda, aynı zamanda bir araya getirdiğimiz eğitimlerdir. Yetişkin eğitimi ve çocuk eğitiminin birbirine bu denli yakınlaştığı bu dönemde, aileye bütünsel bir yaklaşım getirmek, birlikte oyun oynamalarını sağlamak, hiç olmadıkları kadar yakın hissetmelerini sağlamak için kurguladığımız eğitimler, çeşitli problemlerin çözümüne yönelik kurgulanabildiği gibi, sadece farkındalık yaratmak için de düzenlenebilmektedir.